Tchibo - egy óriás Németországból

message
Nincs hozzászólás
star
Összes értékelés 0

Tchibo – egy óriás Németországból

A német kávé világában fokozatosan áttérünk egy olyan cégre, amelyet sokan jól ismernek. És talán más szempontból is – nem csak kávéárusként. A Tchibo egyedülálló abban, hogy több iparágban működik, ami valóban meglehetősen szokatlan egy kávétermelő számára. Ennek ellenére nézzük meg együtt elsősorban ennek a német sztárnak a gazdag kávétörténetét.

Mint mindig, most is egy Max Hertz nevű fiatal vállalkozó erőfeszítéseivel és ötleteivel kezdődött. Ez a hamburgi származású, aki üzleti tanulmányokat folytatott, 1949-ben partnerével lerakta a ma Tchibo Group néven ismert cég első alapjait.

Zseniális ötletük, miszerint postai úton pörkölt kávét küldenek vásárlóiknak, jelentős lépés volt a kávéüzlet forradalmasításában. Már akkor is innovatívak voltak a módjukban. Lehetővé tették a vásárlóknak a csomagolás kiválasztását. Szállíthatták őket bádogban, zsebkendőből készült zacskóba varrva vagy akár konyharuhába.

Ezzel a postai szolgáltatással a Tchibo egy azonos nevű magazint is kiadni kezdett, amely különféle divattippeket, vicces történeteket, novellákat, horoszkópokat, különféle varrásmintákat és még sok mást tartalmazott.

1953-ban ismét magasabb szintre emelték azt, hogy a szokásos postai kávészállítás mellett a vásárlók közvetlenül a pörkölő melletti épületből - gyakorlatilag egyenesen a gyárból - vásárolhattak kávét. Egy volt alkalmazott azt állítja, hogy kávécsomagok szálltak le a polcokról.

A középszerűséggel megelégedni határozottan nem volt stílusuk, mert hamarosan újabb lyukat vertek a világba, a német kávé világába a Tchibo Gold - Mocca kávékeverékkel. Míg addig maximum 5 féle kávéból készítettek mokkákeveréket, addig ez akár 9 fajtából is készült, így azonnal a legnépszerűbb kávé lett Németországban. Tovább rontotta a helyzetet, hogy hamarosan elkezdték árusítani a kávét átlátszó tartályokban, hogy a vásárló élvezettel nézze meg a kávét, mielőtt élvezné.

Ezt követően 1955-ben megnyitották az első hivatalos kávézót szülővárosukban – Hamburgban. Ezt az üzletet az tette különlegessé, hogy mielőtt egy egész csomag kávét rendeltek volna, kaptak egy csésze kávét mintaként, hogy megkóstolják.

A következő években jelentős terjeszkedés kezdődött, amikor Marx és felesége körbeutazták az országot, új üzleteket nyitottak és új alkalmazottakat toboroztak. 1958-ban 77 üzlet működött Németországban, 1965-ben pedig még több mint 400.

A következő időszakban a cég még tovább növekedett, és egyre többen vált ismertté. Stabil cégként kezdték elismerni, megjelent a televízióban, új kávékeverékeket hozott létre, és megnyitotta első nagy pörkölőjét Hamburgban.

Amikor Marx Hertz 1965-ben meghalt, fiai, Michael és Günther vették át a helyét. Az ő vezetésük alatt bővítette a Tchibo hagyományos kínálatát, és olyan dolgokat kezdett el árulni, amelyek nem kapcsolódnak az élelmiszerekhez.

A mai világban már hatalmas világhírű cég. Kávézók, üzletek, kiegészítők és még kávéfőzők is otthonába. Termékeik és kávéik színvonalon felüliek, és továbbra is előkelő helyet foglalnak el a minőségi kávék rangsorában.

Most, hogy ismeri a múltját, talán ez a kávé könnyebben megtalálja az utat a szívéhez.